Audi Forum banner

Doposażenie reflektorów LED A6

156K views 126 replies 50 participants last post by  Spankyro  
#1 ·
Czy ktoś wie, czy można wymienić oryginalne reflektory bi-ksenonowe A6 2005 na reflektory LED z liftingu A6? A co z reflektorami RS6?
 
#3 ·
Niestety „Google Translate” nie był zbyt pomocny w tłumaczeniu terminów technicznych i nie jestem native speakerem języka niemieckiego (ani angielskiego), dlatego nie próbowałem tłumaczyć dla Ciebie listy.
 
#4 ·
Wiem, że dealer Audi nie robi takich rzeczy, myślałem o zrobieniu tego samemu, jeśli światła pasują i nie trzeba zmieniać zderzaka.
Czy wiesz, jaką inną część musisz zmienić?
 
#5 ·
Powinieneś spojrzeć na co najmniej 6. stronę linku, który podałem.
Jest lista potrzebnych części (i ich cen według ETKA).

Korzystając z Google Translate lista wygląda następująco:
- Lampa wyładowcza do reflektorów € 1212,70
- Jednostka sterująca reflektora € 673,54
- Zundgerät gazu za € 201,56
- Palnik ksenonowy D3 € 327,60
- Zestaw kabli ECU reflektorów € 145,18
- Okablowanie sterujące € 215,39
- Okablowanie sterujące bramą za € 272,51
- Moduł wyjściowy do okablowania dla pojazdów z mechaniczną
regulowaną kolumną kierownicy € 215,39

Sądzę, że to nie wszystkie "właściwe" angielskie wyrażenia. Widzę, że jesteś z Norwegii; może próba przetłumaczenia listy z niemieckiego na norweski będzie dla ciebie bardziej sensowna.
 
#6 ·
Zrobiłem to i zawiodłem!
Kupiłem jednostki ksenonowe z Niemiec, zamontowałem je, ale potem zdałem sobie sprawę, że potrzebuję konwerterów halogen-ksenon.
Kupiłem to od Kufatec... światła działały dobrze... w pewnym sensie.

Nawet po zmianach w vagcom światła nie działały prawidłowo.
Z pamięci nie mogłem używać wiązki, ani świateł obok ksenonów (dzienne?)

Miałem też losowe ostrzeżenia o przepalonych żarówkach.

>Myślę<, że kierunkowskazy działały dobrze, ale to było jakiś czas temu.

W każdym razie... po kilku tygodniach... poddałem się i wróciłem do standardu.

Poza tym, nawet gdyby działały, nie poziomowałyby się (ręcznie ani automatycznie), ponieważ brakowało ręcznego połączenia, a automatyczne wymagało różnych części, takich jak czujniki poziomu zawieszenia itp. To stawało się znacznie większym zadaniem.

Nowy samochód na szczęście je ma!

Uwaga: Były to oryginalne OEM, a nie HID retro znalezione na eBay!
 
#7 ·
Zrobiłem to i się nie udało!
Kupiłem jednostki ksenonowe z Niemiec, zamontowałem je, ale potem zdałem sobie sprawę, że potrzebują konwerterów halogen-ksenon.
Kupiłem to od Kufatec... światła działały dobrze... tak jakby.

Nawet po zmianach w vagcomie światła nie działały prawidłowo
Z tego, co pamiętam, nie mogłem używać wiązki świateł i nie mogłem używać świateł obok ksenonów (światła do jazdy dziennej?)

Miałem też losowe ostrzeżenia o przepalonych żarówkach.

>Myślę<, że kierunkowskazy działały dobrze, ale to było jakiś czas temu.

W każdym razie... po kilku tygodniach... poddałem się i wróciłem do standardu.

Poza tym, nawet jeśli by działały, nie poziomowałyby się (ręcznie ani automatycznie), ponieważ brakowało ręcznego połączenia, a automatyczne wymagało różnych części, takich jak czujniki poziomu zawieszenia itp. To stawało się o wiele większym zadaniem.

Nowy samochód na szczęście je ma!

Uwaga: Były to oryginalne OEM, a nie HID retro znalezione na ebayu!
Trochę się tym martwiłem, czy miałeś oryginalny ksenon w swoim samochodzie?
 
#8 ·
Nie, oryginały były halogenowe (ale miały projektory).
To, co kupiłem, to kompletna obudowa/jednostka do A6, w tym silniki, stateczniki, żarówki itp.
(więc nie tylko dodatek żarówki/statecznika, który oferują tanie zamienniki na ebay)
I bez automatycznego poziomowania itp., to i tak awaria MOT ...
 
#9 ·
Bardzo mi przykro!
Całkowicie źle odczytałem to zapytanie i zobaczyłem je jako przeróbkę ksenonową!

Zignoruj wszystko, co powiedziałem... zrobiłem konwersję z halogenów na ksenony

OK w twoim zapytaniu, dołączyłem te tanio wyglądające światła LED do moich świateł postojowych bez żadnych problemów

Jednak w Niemczech zauważyłem, że sprzedają odpowiednie reflektory (ksenonowe) ze światłami LED już w środku
Są to oryginalne części Audi

Z wyjaśnienia wynika, że dotyczy to również serii 4F ... Poprosiłem o więcej informacji na ten temat

Mam nadzieję, że adapter jest taki sam, w takim przypadku powinna to być bezpośrednia wymiana jednostek.
 
#12 ·
Po szybkim porównaniu wzrokowym stwierdziłem, że reflektory z 2009 roku są większe niż stare i wątpię, czy będą pasować, ale reflektory RS6 wydają się być w porządku. I podobają mi się bardziej. Właściwie to też mam taki pomysł, ale wciąż bez postępów :)
 
#14 ·
Dzień dobry,

Kupiłem właśnie dwa nowe reflektory A6 Led (te z 6 diodami Led), bez światła adaptacyjnego, aby zainstalować je w moim A6 z 2005 roku, pierwotnie wyposażonym w Bi-ksenony i światło adaptacyjne.

1-Pierwszy krok, po zdjęciu zderzaka, zainstalowałem jeden reflektor, aby sprawdzić, czy rozmiary są takie same jak w oryginale. I jest w porządku:

http://i23.photobucket.com/albums/b366/gasy/Premireapproche.jpg

2-Drugi krok: kodowanie i modyfikacja okablowania:
Słyszałem, że aby zmodernizować te reflektory Led, istnieją dwie główne modyfikacje:
- nowe kodowanie dzięki Vag-Com.
- należy dokonać modyfikacji okablowania.

Jeśli chodzi o kodowanie, myślę, że je znalazłem. W kontrolerze 9, 3 (bi-ksenony z AFS) musi zostać zmienione na 5 (Led DRL):

http://i23.photobucket.com/albums/b366/gasy/CopiedeAdaptationmodule09.jpg

Ale modyfikacja okablowania jest dla mnie wciąż problemem (jeśli trzeba dokonać zmiany)!!
Widziałem, że są dwa dodatkowe przewody (jeden to masa) dla moich reflektorów bez Led z 2005 roku w porównaniu z tymi Led. Reszta wydaje się taka sama.
Zastanawiam się, czy te dwa dodatkowe przewody są przeznaczone do światła adaptacyjnego?

Czy ktoś słyszał coś o tych modyfikacjach okablowania?

Dzięki za odpowiedzi.

Gasy
 
#15 ·
Dzień dobry,

Kupiłem właśnie dwie nowe reflektory A6 Leds (te z 6 diodami LED), z nieadaptacyjnym światłem, aby zainstalować je w moim A6 z 2005 roku, oryginalnie wyposażonym w Bi-ksenony i adaptacyjne światło.

1-Pierwszy krok, po zdjęciu zderzaka, zainstalowałem jeden reflektor, aby sprawdzić, czy rozmiary są takie same jak oryginalny. I jest w porządku:

http://i23.photobucket.com/albums/b366/gasy/Premireapproche.jpg

2-Drugi krok: modyfikacja kodowania i okablowania:
Słyszałem, że aby zmodernizować te reflektory Leds, istnieją dwie główne modyfikacje:
- nowe kodowanie dzięki Vag-Com.
- należy dokonać modyfikacji okablowania.

Jeśli chodzi o kodowanie, myślę, że je znalazłem. W kontrolerze 9, 3 (bi-ksenony z AFS) należy zmienić na 5 (Leds DRL):

http://i23.photobucket.com/albums/b366/gasy/CopiedeAdaptationmodule09.jpg

Ale modyfikacja okablowania jest dla mnie wciąż problemem (jeśli trzeba dokonać zmiany)!!
Widziałem, że są dwa dodatkowe przewody (jeden to masa) dla moich reflektorów z 2005 roku bez Leds w porównaniu z tymi z Leds. Reszta wydaje się taka sama.
Zastanawiam się, czy te dwa dodatkowe przewody są przeznaczone do światła adaptacyjnego?

Czy ktoś słyszał coś o tych modyfikacjach okablowania?

Dzięki za odpowiedzi.

Gasy
Czy reflektory Leds pochodzą z A6 czy RS6, czy masz numer części, czy zderzak pasował po wymianie reflektora?
 
#16 ·
Mam tutaj w Szwecji gościa, który przerobił reflektory LED A6 2009 do swojego samochodu. Pasują idealnie i musiał kupić moduł sterujący LED, aby je uruchomić, znaleziony na eBayu. Nigdy nie testował z VAGCOM i tymi kodowaniami!
 
#18 ·
Cześć,

Czy reflektory LED są z A6 lub RS6, czy masz numer części, czy zderzak pasował po wymianie reflektora?
Mój numer części to: 4F0 941 003 CN.
To nowy reflektor A6 FaceLift z 2009 roku z 6 diodami LED.
Zainstalowałem jeden reflektor LED, ponownie zamontowałem zderzak i pasuje idealnie!!


Mam tutaj w Szwecji gościa, który zmodernizował reflektory LED A6 2009 do swojego samochodu. Pasują idealnie i musiał kupić moduł sterujący dla LED, aby to działało, znaleziony na eBayu. Nigdy nie testował z VAGcom i tymi kodowaniami!
To samo dotyczy: czy możesz podać numer części tego modułu sterującego?
Czy wcześniej miał oryginalne reflektory bi-ksenonowe?

Dzięki.

Gasy
 
#19 ·
#21 ·
Dzięki.
 
#22 ·
Naprawdę nie sądzę, żebyś potrzebował tej uprzęży, jeśli masz vag com.

Jestem pewien, że samo podłączenie diody LED do światła pozycyjnego i włączenie DRL w MMI powinno wystarczyć.

Próbowałeś tego??
 
#23 ·
Powinienem dodać, że kodowanie dla LED w vag com to prawdopodobnie nic innego jak dodanie opcji DRL w MMI i poinformowanie wskaźnika ostrzegawczego o przepalonych żarówkach, aby nie oczekiwał poboru prądu na światłach do jazdy dziennej, ponieważ są to diody LED.

Ta wiązka wygląda na to, że to pomija, nic więcej.
 
#24 ·
...Jestem pewien, że samo podłączenie diody LED do światła pozycyjnego i włączenie DRL w MMI powinno wystarczyć...
Z reflektorami Bi-Xenon światła do jazdy dziennej nie są częścią obwodu świateł pozycyjnych. Podłączenie diod LED do świateł pozycyjnych i włączenie DRL w VCDS nie spowoduje zapalenia diod LED.

Jest możliwe, że przedliftowy A6 z Bi-Xenonami będzie uruchamiał diody LED jako DRL przez ten sam obwód, który obecnie zasila halogenowe światła do jazdy dziennej. W VCDS istnieje opcja zakodowania jednostki sterującej z diodami LED DRL.

Jednostka sterująca sugerowana wcześniej może być wymagana tylko wtedy, gdy obecnie posiadasz reflektory halogenowe.

To tylko zgadywanie. Jestem pewien, że ktoś znacznie bardziej kompetentny niż ja mnie poprawi.

Pozdrawiam
Dave
 
#25 ·
Da się to zrobić. Nasi koledzy z Niemiec zrobili to. Odpowiedź jest prosta. Jeśli użyjesz reflektorów RS6 i bordnetzu w wersji K, wszystko będzie działać dobrze. Możesz użyć istniejącego okablowania, tylko niektóre odpinanie zostanie wykonane w bordnetzu. W ten weekend sam dokonam modyfikacji, ponieważ moje reflektory właśnie dzisiaj dotarły. Wcześniej powinieneś udać się do dealera AUDI i zamontować bordnetz STG, ponieważ niektóre CP zostaną aktywowane.
 
#26 ·
Witajcie od hiszpańskich przyjaciół,
Jestem w tej samej sytuacji
Chcę zainstalować w moim samochodzie kompletny lifting przodu 2009
Ale mam wątpliwości co do instalacji elektrycznej reflektorów.

I kolejna wielka wątpliwość, jaką mam:

Czy mam w moim samochodzie reflektory, co to jest bi-ksenon.
Czy powinienem kupić pusty lifting bi-ksenonowy? (i użyć reszty części mojego obecnego bi-ksenonu, żarówek, rozruszników itp.)

czy powinienem kupić kompletne reflektory bi-ksenonowe po liftingu?

Dzięki ;)