Audi Forum banner
101 - 120 of 165 Posts
Ważny postęp

Wymieniłem dzisiaj Gateway na wersję E-Can o numerze części 4L0 907 468 C.
Poszedłem do dealera Audi i poprosiłem ich o wymianę Gateway, usunięcie Component Protection i wykonanie wszystkich niezbędnych kodowań, aby mieć funkcjonalny ACC.

Zrobili wszystko i na poziomie silnika i skrzyni biegów wszystko jest w porządku, gateway komunikuje się z czujnikiem ACC idealnie, nawet menu w MMI są teraz czerwone.

Problem polega na tym, że utknęli na sterowniku ABS. Zgodnie z kodowaniem, które zrobili na ABS, mam teraz następujące błędy:

Na zestawie wskaźników: AUDI DOWN HILL ASSIST MALFUNCTION
Na ABS DTC: 01044-Control Module Incorrectly Coded i 01673-Potentiometer for Diaphragm Position in Brake Booster: Electrical Fault in Circuit

Podejrzewam, że nie wprowadzili właściwego kodowania w jednostce sterującej ABS. Zakładam, że zamiast aktywować opcję ACC w ABS, włączyli Down Hill Assist lub coś podobnego.

Moje oryginalne kodowanie ABS to: 0038033
Nowe kodowanie, które Audi wprowadziło, to: 0562321

Czy ktoś zna prawidłową wartość kodowania sterownika ABS, aby działał z ACC?

Może ktoś, kto ma Q7 z fabrycznie zamontowanym ACC, może mi pomóc i opublikować kodowanie sterownika ABS. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie. ;)
 
Mam fabrycznie zamontowany ACC w moim Q7 2011.

Adres 03: Hamulce ABS Etykiety: User\4L0-910-517.lbl
Numer części SW: 4L0 910 517 M HW: 4L0 614 517 L
Komponent: ESP ALLRAD MK25E1 0020
Wersja: 00H02001
Kodowanie: 0627841
Numer warsztatu: WSC 31414 790 00001
Nie znaleziono kodu błędu.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 13: Regulacja odległości automatycznej Etykiety: Brak
Numer części SW: 4L0 910 561 A HW: 4L0 907 561
Komponent: ABSTANDSREGELUNGH06 0160
Wersja: -------- Numer seryjny: 00000000000000
Kodowanie: 0031161
Numer warsztatu: WSC 31414 790 00001
Nie znaleziono kodu błędu.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway (J533) Etykiety: 4F0-907-468.clb
Numer części SW: 4F0 907 468 Q HW: 4F0 907 468 G
Komponent: GW-BEM 5CAN-M H06 0047
Wersja: MB300033 Numer seryjny: 3300M107188158
Kodowanie: 00CB03
Numer warsztatu: WSC 31414 790 00001
Nie znaleziono kodu błędu.

Powodzenia!
 
Dzięki Nikolas, próbowałem z kodowaniem Twojego ABS, ale to nie działa, mam ten sam błąd na FIS, gdy uruchamiam samochód: "AUDI HILL ASSIST MALFUNCTION".

Spędziłem kilka godzin w ETKA/Elsa i teraz dowiedziałem się, że ACC używa innego zespołu wspomagania hamulców (nr części 7L8 612 105 F), który ma czujnik odległości dla membrany (nr części 7M3 927 810), znanego również jako G420.

Czujnik ten (G420) jest podłączony do jednostki sterującej ABS (J104) za pomocą 3-przewodowego kabla na pinach 25, 27 i 38.
Jednostka sterująca ABS (J104) jest kompatybilna z ACC, ponieważ jest to ten sam nr części dla obu PR ACC i CCS.

Jestem teraz zaintrygowany, jak innym facetom, którzy doposażyli ACC w A6, udało się sprawić, by działało bez wymiany zespołu wspomagania hamulców i dodawania czujnika G420 i więcej, bez zmiany kodowania w jednostce sterującej ABS.

Na razie zostawiłem kodowanie tak, jak zostało zaprogramowane przez Audi.
Błąd, który otrzymuję na kontrolerze ABS, to:

Wtorek, 26 października 2010, 16:40:42:21461
Wersja VCDS: Release 805.0

Adres 03: Hamulce ABS
Numer części modułu sterującego: 4L0 910 517 A
Komponent i/lub wersja: ESP ALLRAD MK25E1 0130
Kodowanie oprogramowania: 0562321
Kod warsztatu: WSC 10102
Znaleziono 1 błąd:

01673 - Potencjometr położenia membrany we wspomaganiu hamulców
012 - Usterka elektryczna w obwodzie
Zamrożona ramka:
Status błędu: 01101100
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość występowania błędu: 1
Licznik resetowania: 0
Przebieg: 88303 km
Wskazanie czasu: 0
Data: 2010.10.26
Czas: 16:40:03

Zamrożona ramka:
Liczba: 128
Liczba: 12545
Liczba: 224
Liczba: 49920

Jakikolwiek pomysł? W tej chwili potrzebuję pomocy.
Mam nadzieję dowiedzieć się, jak inni to zrobili w A6, zanim wrócę do Audi i poproszę ich o weryfikację kodowania ACC.

Ponadto nie mogłem znaleźć żadnego odniesienia w instrukcji obsługi Q7 ani w Internecie na temat systemu o nazwie "Audi Hill Assist", nie wspominając o jego funkcjonalności.
 
Aktualizacja

Udało mi się znaleźć stary skan i przywróciłem kodowanie sterownika ABS do jego pierwotnej wartości.

Z tym kodowaniem otrzymuję błąd "Moduł sterujący nieprawidłowo zakodowany" w sterowniku ABS, ale błąd związany z "Potencjometrem położenia przepony" zniknął.

ACC zgłasza teraz 2 błędy:

1. Sprawdź pamięć DTC sterownika ABS - jest to spowodowane błędem nieprawidłowego kodowania w ABS;
2. Czujnik niewspółosiowy - wydaje się, że muszę wykonać wymaganą kalibrację;

Następnym krokiem dla mnie jest zaplanowanie wizyty w serwisie Audi, który posiada wymagane narzędzia do kalibracji czujnika ACC.

Mam również dowiedzieć się, być może z pomocą was, jak prawidłowo zakodować sterownik ABS z ACC.

Jeśli ktoś ma Q7 3.0TDI, model EU, wyprodukowany w latach 2007-2009 i fabrycznie wyposażony w ACC, proszę go/ją o zamieszczenie kodowania sterownika ABS.

Dzięki, będę informował na bieżąco.
 
Aktualizacja 2

Skalibrowałem dzisiaj czujnik ACC i ustaliłem kodowanie dla sterownika ABS, które wynosi 0562321.

ACC wciąż nie działa, ponieważ muszę wymienić i dodać kilka innych części w systemie ABS.

Są to:

Serwo hamulcowe z podwójną membraną = 7L8 612 105 F
Czujnik odległości = 7M3 927 810
Złącze czujnika odległości = 3D0 973 703

Moim następnym krokiem jest zamówienie czujnika i sprawdzenie, czy mogę go przymocować do serwa hamulcowego, które mam w samochodzie.

Patrząc w ETKA, wydaje się, że na rzeczywistym serwie hamulcowym znajduje się otwarte połączenie czujnika, zakryte zdejmowaną nasadką (nr części 861 612 175), najpierw zamówię czujnik i sprawdzę, czy można go zaadaptować do obecnej jednostki serwa hamulcowego, jeśli nie, będę musiał przejść całą drogę.

ACC dla Q7 nie jest łatwym zadaniem i nawet z częściami SH może być dość drogie.
 
Czy próbowałeś ACC z oryginalnym kodowaniem ABS?
"Check ABS Controller DTC Memory - this is caused by the incorrect coding error in ABS" jest normalne - przynajmniej w A6.
Ten wpis błędu wynika z tego, że czujniki ciśnienia nie są zainstalowane i dlatego nie można uzyskać do nich dostępu (wartości) przez jednostkę ACC.
Jednak wydaje się, że ten konkretny kod błędu nie został sklasyfikowany jako "zatrzymanie funkcji systemu". Może przypadkowo podczas opracowywania systemu.

"Czujnik niewspółosiowy" zdecydowanie uniemożliwia działanie ACC. Ale ten powinien zostać wyeliminowany przez regulację czujnika.

Bez dodawania czujników hamulca jednostka ABS nie musi być ponownie kodowana.
 
To nie działa.
Kiedy zachowuję oryginalne kodowanie jednostki sterującej ABS, otrzymuję błąd "nieprawidłowe kodowanie", a ACC nie działa. Kiedy próbuję aktywować ACC, otrzymuję błąd "ACC niedostępny" w FIS.

Przy prawidłowym kodowaniu ABS otrzymuję błąd związany z czujnikiem położenia przepony. W q7 nie ma potrzeby stosowania czujników ciśnienia. Na serwojednostce ABS zamontowany jest dodatkowy czujnik ciśnienia, który odczytuje położenie przepony. Przypuszczam, że ten odczyt pomaga ACC wiedzieć, jak mocno hamować, aby zatrzymać samochód. Pamiętaj, że w Q7 samochód hamuje do pełnego zatrzymania, jeśli to konieczne, a także samochód ma dodatkowy system, który jest dostarczany z ACC, a jest to "Audi Braking Guard", który powiadamia kierowcę, jeśli kolizja z obiektem z przodu jest nieuchronna.

Zamówiłem już ten czujnik, dostawa powinna nastąpić w czwartek i zobaczę, co się wtedy stanie.

Mam nadzieję znaleźć sposób na zamontowanie go na serwojednostce ABS, ponieważ nie jestem pewien, czy otwór montażowy tam jest.

Będę informować na bieżąco.
 
To nie działa.
Kiedy zachowuję oryginalne kodowanie jednostki sterującej ABS, otrzymuję błąd "nieprawidłowe kodowanie", a ACC nie działa. Kiedy próbuję aktywować ACC, otrzymuję błąd "ACC niedostępny" w FIS.

Przy prawidłowym kodowaniu ABS otrzymuję błąd związany z czujnikiem położenia membrany. W Q7 nie ma potrzeby stosowania czujników ciśnienia. Na serwo ABS zamontowany jest dodatkowy czujnik ciśnienia, który odczytuje położenie membrany. Przypuszczam, że ten odczyt pomaga ACC wiedzieć, jak mocno hamować, aby zatrzymać samochód. Pamiętaj, że w Q7 samochód hamuje do pełnego zatrzymania, jeśli to konieczne, a także samochód ma dodatkowy system, który jest dostarczany z ACC, a jest to "Audi Braking Guard", który powiadamia kierowcę, jeśli kolizja z obiektem z przodu jest nieuchronna.

Zamówiłem już ten czujnik, dostawa powinna nastąpić w czwartek i zobaczę, co się wtedy stanie.

Mam nadzieję znaleźć sposób na zamontowanie go na serwo ABS, ponieważ nie jestem pewien, czy otwór montażowy tam jest.

Będę informować na bieżąco.
Czy udało ci się uruchomić ACC...........?
Mam problem z tym doposażeniem w moim A6 2010, nie mogę nawiązać kontaktu z modułem [13] za pomocą VCDS, czy ktoś miał ten problem?
 
Musisz wymienić bramkę, standardowa bramka nie ma portu E-CAN, dopóki nie wymienisz jej na właściwą wersję, nie ma możliwości połączenia się ze sterownikiem ACC.

Kontynuowałem posty dotyczące modernizacji ACC w sekcji Q7.
 
Musisz wymienić bramkę, standardowa bramka nie ma portu E-CAN, dopóki nie wymienisz jej na właściwą wersję, nie ma możliwości połączenia się z kontrolerem ACC.

Kontynuowałem posty o modernizacji ACC w sekcji Q7.
Co to jest port E-CAN?
Skąd mam wiedzieć, jakiego numeru części potrzebuję, dealer Audi nie ma pojęcia, czy wiesz, jak zdobyć właściwy?
Czy nie uważasz, że bramka w moim A6 2010 mod obsługuje E-CAN? Numer części 4F0 907 468M
Dziękuję!
 
Potrzebujesz części Gateway. nr. 4F0 907 468 N, który ma PR (opcja) 8T4 (Adaptive Cruise Control).
 
Potrzebujesz części Gateway. nr 4F0 907 468 N, który ma PR (opcja) 8T4 (Adaptive Cruise Control).
Ok, sprawdziłem w ETKA i obawiałem się tego, czy wiesz jak zdobyć właściwy z PR 8T4, dealer Audi mówi, że nie wie jaki numer PR ma część, patrzy tylko na numer podwozia, aby uzyskać właściwy numer PR, to nie jest łatwe..........
 
Możesz zamówić bezpośrednio numer części, który Ci podałem, a następnie po instalacji dealer musi usunąć "ochronę komponentu" i jeśli zostanie poprawnie zainstalowany, powinieneś mieć dostęp do kontrolera ACC. Ochrona komponentu będzie musiała zostać również usunięta z kontrolera ACC.
 
Możesz zamówić bezpośrednio numer części, który Ci podałem, a następnie po instalacji dealer musi usunąć "ochronę komponentu" i jeśli zostanie poprawnie zainstalowany, powinieneś mieć dostęp do kontrolera acc. Ochrona komponentu będzie musiała zostać usunięta również z kontrolera acc.
Ok, spróbuję, dziękuję, neo
 
Możesz zamówić bezpośrednio numer części, który podałem, a następnie po instalacji dealer musi usunąć "ochronę komponentu" i jeśli zostanie poprawnie zainstalowany, powinieneś mieć dostęp do kontrolera acc. Ochrona komponentu będzie musiała zostać usunięta również z kontrolera acc.
Czy muszę kalibrować ACC, czy będzie działać bez kalibracji?:rolleyes:
 
Wymaga kalibracji. Po zainstalowaniu i przejechaniu kilku minut czujnik zmierzy swoją pozycję i jeśli będzie poza kątem, zarejestruje trwały błąd "Niewłaściwe ustawienie czujnika". Nie będzie można usunąć tego błędu, dopóki procedura kalibracji nie zostanie pomyślnie zakończona, a można to zrobić tylko u dealera Audi.
Do czasu ponownego wyrównania czujnika system nie będzie działał.
 
Wymaga kalibracji. Po zainstalowaniu i przejechaniu kilku minut czujnik zmierzy swoją pozycję i jeśli będzie poza kątem, zarejestruje trwały błąd "Niewłaściwa regulacja czujnika". Nie będzie można usunąć tego błędu, dopóki procedura kalibracji nie zostanie pomyślnie zakończona i można to zrobić tylko u dealera Audi.
Do czasu ponownego wyrównania czujnika system nie będzie działał.
OK, dziękuję za info, Audi chce dużo pieniędzy za tę pracę:(
 
W końcu mam zarówno ACC i TPMS działające w moim poliftowym A6 4F:). Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy pomogli mi w tym retroficie, szczególne podziękowania dla chaosmana,
on wie dużo o tym retroficie;)
 
Dzięki! :)
Jednak jestem tu zbyt rzadko online...
 
101 - 120 of 165 Posts