Audi Forum banner

004195 - Regulacja ciśnienia paliwa: Zakres regulacji nieosiągnięty (3.0 TDI BUG)

72K views 16 replies 6 participants last post by  Erl  
#1 ·
Samochód był u dealera Audi i miał wymienione kolektory dolotowe i kabel uziemiający silnika.

Odebrałem dziś samochód od dealera i po przejechaniu kilku mil nastąpiła utrata mocy (tryb awaryjny), żółta kontrolka świecy żarowej migała na desce rozdzielczej. Wyłączyłem silnik i uruchomiłem go ponownie - kontrolka świecy żarowej zgasła. Zawiozłem samochód z powrotem do dealera i w tym czasie kontrolka świecy żarowej się nie zaświeciła. Odczytali kody i powiedzieli, że w pamięci silnika nie ma żadnych błędów.

Odjechałem samochodem i ponownie, po przejechaniu kilku mil, samochód ponownie przeszedł w tryb awaryjny z migającą kontrolką świecy żarowej. Tym razem sam odczytałem kody, gdy kontrolka świecy żarowej migała:

004195 - Regulacja ciśnienia paliwa: Zakres regulacji nieosiągnięty
P1063 - 004 - Brak sygnału/komunikacji - MIL WŁ

Samochód został zwrócony do dealera z włączonym silnikiem i migającą kontrolką świecy żarowej. Mam teraz samochód zastępczy i zastanawiam się, jaka może być prawdopodobna przyczyna?

Dzięki!
 
#2 ·
Kiedy założyli listwę wtrysku paliwa po wymianie kolektorów, albo uszkodzili, albo niedokładnie zamocowali jeden z przewodów, który doprowadza paliwo do wtryskiwaczy i prawdopodobnie, jestem prawie pewien, że paliwo wyciekało na silnik. Wyciek w układzie paliwowym spowoduje spadek ciśnienia paliwa, a pompa nie będzie w stanie utrzymać określonego ciśnienia, stąd błąd, który widziałeś. To błąd ludzki, a przełożony, który wypisuje samochód z serwisu, musi zostać przesłuchany, ponieważ jest zobowiązany standardową procedurą do sprawdzania szczelności w układzie paliwowym, jeśli listwa została zdemontowana.
 
  • Like
Reactions: Talha Izhar
#3 ·
Gdyby ciśnienie paliwa było niskie, czy nie widziałbym raczej "przekroczono dolny limit" zamiast "brak sygnału/komunikacji", co pokazuje się podczas odczytu kodu błędu?

Ponadto, czy podczas wymiany kolektorów dolotowych lub kabla uziemiającego silnika, system klimatyzacji jest w jakikolwiek sposób naruszany? Samochód został zwrócony bez gazu chłodniczego w systemie klimatyzacji.

Jak zawsze, dzięki za odpowiedź Neo. Zobaczę, co mają do powiedzenia, kiedy zadzwonią.
 
#4 ·
Błąd "Control Range not Reached" oznacza, że pompa wysokiego ciśnienia nie mogła wytworzyć wystarczającego ciśnienia, aby osiągnąć określony zakres w szynie paliwowej. ECU ma określony zakres ciśnienia dla normalnej pracy. Nieosiągnięcie zakresu oznacza niższe ciśnienie, zwykle spowodowane wyciekiem. Inną przyczyną może być czujnik ciśnienia w szynie. W silnikach V6 są 2 czujniki dla każdego rzędu cylindrów, a gdy czujnik jest uszkodzony, błąd pokazuje problemy z ciśnieniem paliwa tylko na danym rzędzie. W Twoim przypadku usterka była ogólna, dla całego układu paliwowego, co w 99,99% przypadków oznacza wyciek. Nie sądzę, żeby Twój mechanik kiedykolwiek przyznał, że miałeś wyciek w układzie paliwowym, ponieważ tak naprawdę narazili Twoje życie na niebezpieczeństwo. Diesel może się zapalić.

Klimatyzacja nie ma nic wspólnego z kolektorami dolotowymi, ale ponieważ wygląda na to, że Twój samochód był serwisowany przez amatora, to kto wie, co on zdemontował. Bardzo łatwo jest spuścić gaz chłodniczy. Zawór do tego jest dobrze widoczny i łatwo dostępny.

Jestem oszołomiony, że zwrócili Ci samochód w takim stanie. Bez gazu chłodniczego występuje oczywisty błąd statyczny w sterowniku HVAC.

Moja rada: Zmień swój warsztat Audi.
 
#5 ·
Wczoraj zadzwonił do mnie dealer, mówiąc, że odczytali kod, potwierdzili, że dotyczy on ciśnienia paliwa, wyłączyli samochód, a po ponownym uruchomieniu kod błędu nie był w pamięci.

Powiedzieli, że zabrali go na jazdę próbną i nie udało im się ponownie wywołać błędu.

Odebrałem samochód wczoraj i przejechałem kilka mil - wszystko było w porządku. Dziś ponownie jechałem do i z pracy (20 mil) i wszystko było w porządku. Wyjąłem samochód dzisiaj wieczorem i po przejechaniu kilku mil nacisnąłem pedał gazu i ponownie zaświeciła się kontrolka świec żarowych.

Tym razem kody pozostały w pamięci i teraz mam 2 kody związane z ciśnieniem paliwa:

004195 - Regulacja ciśnienia paliwa: Zakres regulacji nieosiągnięty
P1063 - 001 - Przekroczono górny limit - Intermittentny
Freeze Frame:
RPM: 1953 /min
Moment obrotowy: 561,6 Nm
(bez jednostek): 5.0
Napięcie: 13,98 V
Ciśnienie: 1079,2 bar
Cykl pracy: 52,9 %

jak również

004195 - Regulacja ciśnienia paliwa: Zakres regulacji nieosiągnięty
P1063 - 004 - Brak sygnału/komunikacji - MIL WŁ


Co myślisz, Neo?
 
#6 ·
Proszę spojrzeć na silnik. Zdejmij pokrywę i po prostu spójrz.
Po bokach znajdują się szyny paliwowe. Sprawdź paliwo. Na pewno je znajdziesz.
 
#7 ·
Sprawdź rzeczywisty odczyt niskiego ciśnienia za pomocą mvb. Widzimy, że czujniki zawodzą lub wiązka przewodów powoduje zwarcie, powodując usterki rezystancyjne, dlatego odczyty czujników w ECU będą nieprawidłowe.

Mostkuj również filtr paliwa i spróbuj ponownie (filtry mogą być wadliwe od nowości).

Czy to doładowanie czy ciśnienie na szynie?

Ciśnienie: 1079,2 bar odczyt mvb 22 dla ciśnienia paliwa.

Jeśli to ciśnienie na szynie, to jest za wysokie i na pewno usterka elektryczna po stronie niskiego ciśnienia.

Sprawdź rezystancję wewnętrzną, powinna wynosić od 2,5 do 5,5 omów.

Kiedy wystąpi usterka, odłącz czujnik, ciśnienie na szynie domyślnie się ustawi, więc jeśli ECU nadal pokazuje wysokie ciśnienie, musisz sprawdzić, czy nie ma wzajemnych zwarć.
 
#8 ·
A8 Tech, nie wiem, czy to doładowanie, czy ciśnienie na szynie. To tylko to, co mówi mi VCDS. Sprawdzę bloki pomiarowe, które sugerujesz, ale sprawdzanie rezystancji mnie przerasta. Czy możesz polecić warsztat w Anglii?

W każdym razie problem nadal występuje. Sprawdziłem, czy nie ma wycieków paliwa, ale żadnych nie znalazłem.

Trudny rozruch rano (ale uruchamia się za pierwszym razem) i długie kręcenie rozrusznikiem przez resztę czasu. Dziś rano musiałem kręcić nim 4 lub 5 razy, zanim odpalił, co jest niezwykłe, gdy jest zimny. Zdarza się to jednak od czasu do czasu, gdy jest ciepły.

W każdym razie, uruchomił się po 4 lub 5 próbach, a następnie pojechałem autostradą, 230 mil później, zjechałem z autostrady i podczas jazdy po mieście kontrolka świec żarowych zaczyna migać, a samochód przechodzi w tryb awaryjny.

Podłączono VCDS, a kod błędu jest taki sam:

004195 - Regulacja ciśnienia paliwa: Zakres regulacji nieosiągnięty
P1063 - 004 - Brak sygnału/komunikacji - Intermittentny

Pomoc techniczna Audi UK informuje dealera Audi, aby jako następny wymienił pompę paliwa.
 
#9 ·
Mam A8 TDI 2005 i mam dokładnie tę samą usterkę, właśnie odbyłem podróż o długości 120 mil, podczas której włączył się tryb awaryjny i kontrolka świec żarowych zapaliła się około 5 razy. Kiedy zatrzymuję się i uruchamiam ponownie samochód, jest idealnie do następnego razu?? Dziwna rzecz jest taka, że ​​moja żona ma Golfa TDI 2 ltr i robi to samo około dwa razy w roku, i znam kilku innych diesli VAG należących do moich znajomych, którzy robią to samo, musi istnieć wspólne rozwiązanie. Jestem mechanikiem od 40 lat, teraz na emeryturze i kiedy znajdę usterkę, wrócę do Ciebie. Chyba że znajdziesz to pierwszy??
 
#10 ·
Dealer Audi nadal ma mój samochód. Wymienili pompę paliwa wysokiego ciśnienia i podczas odjeżdżania od dealera, gdy silnik osiągnął normalną temperaturę roboczą, lekko przyspieszyłem, a kontrolka świec żarowych zaczęła migać i samochód przeszedł w tryb awaryjny - zredukowana moc. Zatrzymany - uruchomiony ponownie - a następnie ta sama kontrolka świec żarowych migała, gdy tylko naciskałem średnio na pedał przyspieszenia.

Zwróciłem samochód do dealera. Teraz chcą wymienić pompę paliwa w zbiorniku. Jeśli to nie zadziała, chcą wymienić rozrusznik - no weź!

Powiedziałem im, żeby zrobili, co chcą - po prostu to naprawili.
 
#11 ·
Jeśli wartość ciśnienia jest rejestrowana jako bardzo wysoka, oznacza to usterkę okablowania lub czujnika/ECU.
Usuń istniejące okablowanie i poprowadź atrapę wiązki przewodów z ECU do czujnika i spróbuj tego, aby sprawdzić, czy to okablowanie.
Końcówki mogą wyglądać na dobre, ale mogą się nieznacznie przesuwać.
 
#14 ·
Pracuję dla dealera i widziałem już tę usterkę, która w niektórych przypadkach się powtarza, a udostępnienie moich ustaleń na forum byłoby pomocne.
Niskie ciśnienie: filtr paliwa jest zatkany lub w zbiorniku znajdują się zanieczyszczenia.
Jeśli istnieje możliwość wyjęcia pompy wstępnej ze zbiornika i obecne są cząstki metalu, wówczas pompa ulega uszkodzeniu i wymaga to całkowitej wymiany układu paliwowego oraz przepłukania zbiornika.

Jeśli ciśnienie jest wysokie i znacznie przekracza realistyczne ciśnienie, to jest to problem elektryczny i podejrzewam, że okablowanie lub zaciski zakłócają przewód sygnałowy.
Byłoby łatwiej, gdyby to była trwała usterka, ponieważ eliminacja jest prosta.
 
#15 ·
http://audiforum.us/threads/q7-4-2-tdi-fault-004195-p1063-loss-of-power.15710/ w wielu autoryzowanych warsztatach audi.vw, nie przeprowadzają prawidłowo przeglądów gwarancyjnych. Nie wspominają, kiedy wymagany jest przebieg lub czas filtra paliwa.
Doświadczeni technicy odchodzą, dealerzy szukają oszczędności i zatrudniają dzieci.
004195 - Regulacja ciśnienia paliwa: Zakres regulacji nieosiągnięty
P1063 - 004 - Brak sygnału/komunikacji - Sporadyczny
Dla tego błędu pierwszy krok: Wymień filtr paliwa
 
#16 ·
Okazało się, że problemem były 2 wadliwe wtryskiwacze (wyciek wewnętrzny). Już na samym początku poprosiłem dealera o przetestowanie wtryskiwaczy. Wymienili HPFP, pompę niskiego ciśnienia w zbiorniku i wszelkiego rodzaju inne części, ale problem nadal występował. Poradziłem dealerowi, aby samochód został zabrany do centrali technicznej Audi w Wielkiej Brytanii, ponieważ dealer najwyraźniej nie był w stanie zlokalizować usterki. Zanim samochód trafił do Audi Technical, zapytałem dealera, czy na pewno przetestowali wtryskiwacze. Następnego dnia otrzymałem od nich telefon z informacją, że znaleźli dwa wadliwe wtryskiwacze i problem został już rozwiązany. Zajęło im to 2 lata od początku do końca.

Niewiarygodne!!
 
#17 ·
Okazało się, że problemem były 2 wadliwe wtryskiwacze (wyciek wewnętrzny). Już na samym początku poprosiłem dealera o przetestowanie wtryskiwaczy. Wymienili HPFP, pompę niskiego ciśnienia w zbiorniku i wszelkiego rodzaju inne części, ale problem nadal występował. Poradziłem dealerowi, aby samochód został zabrany do centrali technicznej Audi w Wielkiej Brytanii, ponieważ dealer najwyraźniej nie był w stanie zlokalizować usterki. Zanim samochód trafił do Audi Technical, zapytałem dealera, czy na pewno przetestowali wtryskiwacze. Następnego dnia otrzymałem od nich telefon z informacją, że znaleźli dwa wadliwe wtryskiwacze i problem został już rozwiązany. Zajęło im to 2 lata od początku do końca.

Niewiarygodne!!
Dziękuję Zak za podzielenie się tym wglądem w rozwiązanie tego problemu i wszystkim, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami w tym wątku. Mam dokładnie ten sam problem z moim Audi A6C6 3.0 TDI i czytanie tutaj dało mi bardzo pomocne pomysły i spostrzeżenia, jak rozwiązać ten problem w moim samochodzie.